جعبه دی وی دی و سی دی یکی از راه های محافظت از CD و DVD در برابر خش و ترک خوردن آن است که به صورت مقوایی و پلاستیکی تولید میشود . از مزایای استفاده از جعبه دی وی دی مقوایی میتوان به چاپ اختصاصی و قیمت ارزان و مناسب آن نسبت به جنس پلاستیکی اشاره کرد . طراحی جعبه CD مقوایی با توجه به سلیقه مشتری به صورت 100% رایگان صورت میگیرد که در هنگلم چاپ و تولید جعبه امکان ارئه انواع یووی و سلفون امکان پذیر است .

در ادامه به برسی دقیق تر هر کدام از موارد میپردازیم :

جعبه سی دی

استفاده از قاب سی دی و دی وی دی مقوایی , یکی از راه های مناسب جهت حفظ و نگهداری اطلاعات شما در دست مخاطبان می باشد . چاپ بر روی انواع جعبه یا پاکت CD یا DVD یک راه و روش تبلیغاتی است که موجب شناخته شدن و محبوبیت برند شما در بین خریداران میشود که این امر نقش به سزایی در فروش CD و DVD های شما دارد . 

 بسته بندی سی دی و دی وی دی مانند پاکت رادیولوژی دارای مدل های مختلفی از جمله پاکت سی دی ، جلد سی دی ، ولت سی دی ، جلد مقوایی و … دارد که در ادامه به بررسی دقیق تر هر کدام می پردازیم .

 جعبه های مخصوص CD و DVD در هنگام حمل و نقل و محافظت در مقابل آسیب هایی از قبیل خش افتادگی ، ترک خوردن و شکستن را فراهم میکند . همچنین رائه اطلاعات کاملی از سی دی از جمله موضوع محتویات سی دی، رنگ یا شکل سی دی، تاریخ، خلاصه‌ای از کارکرد سی دی و … امکان پذیر است.

انواع جعبه سی دی  

از انواع جعبه دی وی دی میتوان به یک تکه و دوتکه اشاره کرد که متداول ترین نوع قاب سی دی مقوایی است . این جعبه ها مدل های دیگری نیز دارند که چند مورد را برایتان بیان کرده ایم : 

CD GIF

انواع جنس مقوای استفاده شده در سی دی

قاب سی دی و دی وی دی  با جنس های مختلفی تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا هستند که در ادامه به طور مفصل به معرفی هر کدام از این جنس ها می پردازیم .

مقوای پشت طوسی 

مقوا پشت طوسی مقوایی است با گرماژ متنوع که از دو لایه تشکیل شده اند و به صورت طبیعی این دو لایه با صفحه های مخصوص به همدیگر چسبانده می شوند که یک طرف آن سفید و طرف دیگر آن طوسی است.

از این نوع مقوا برای جعبه دستمال کاغذی  با گرماژ بالا استفاده میشود .

مقوای پشت طوسی دارای خصوصیات از قبیل سختی یا نرمی زیاد (با توجه به نوع آن)، شفافیت در هنگام چاپ بالا می باشد.

از این نوع مقوا برای چاپ سی دی های کارتون ،فیلم ، سریال و گاهی بازی های کامپیوتری استفاده میشود .

پاکت دی وی دی
پاکت ساده سی دی

مقوای گلاسه

این مدل از مقوا جنس بهتری نسبت به انواع دیگر کاغذهای تحریر دارد. این سبک از مقوا اکثرا در اداره و شرکت ها  مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع ساک دستی از مقوای گلاسه 300 گرمی مات یا براق ساخته میشود و به دلیل جنسی که دارد امکان استفاده از روکش سلفون مات و براق موجود است .

این کار باعث افزایش مقاومت جعبه در برابر ضربه شده و در چاپ های یک دست رنگی از ماندن جای انگشت بر سطح جعبه جلوگیری می‌کند.

قاب دی وی دی
جعبه سی دی
قاب سی دی

انواع چاپ سی دی

چاپ افست 

چاپ افست نوعی از چاپ است که به صورت چاپ چهار رنگ همزمان توسط دستگاه چاپ افست انجام میشود . در این روش چاپی ، چاپ روی سی دی از بالاترین کیفیت برخوردار است که دلیل آن توانایی بالای اجرای ترام 100-0 ، در چهار رنگ به صورت همزمان میباشد . کیفیت مرغوب این چاپ دقیقاً مشابه چاپ افست بر روی کاغذ است و جهت استفاده در تبلیغات خاص برای جذب مشتری مناسب میباشد . 

چاپ سیلک 

چاپ سیلک نوعی از چاپ به صورت رنگ های جداگانه است که معمولاً به صوت تک رنگ تخت انجام میگیرد . در این روش چاپی که بصورت تفکیکی صورت می پذیرد طرح روی سی دی از کیفیت فوق العاده بالایی ( به علت برداری بودن طرح ) برخوردار است و همچنین به علت ضخامت بیشتر رنگی ، دوام رنگ بر روی سی دی طولانی تر بوده و چاپ از کیفیت فوق العاده مطلوبی بهره میبرند .

چاپ روی جعبه سی دی
قیمت قاب سی دی
جعبه دی وی دی و سی دی

قیمت جعبه سی دی 

قیمت جعبه CD و DVD به عوامل مختلفی وابسته می باشد که عبارتند از:

    • تیراژ سفارش
    • جنس مقوا
    • نوع و تعداد رنگ چاپ

 

تیراژ سفارش

به طور کلی هر اندازه تعداد سفارش بیشتر باشد قیمت تمام شده جعبه پایین تر است و علت آن تقسیم شدن هزینه های تولید بین تعداد جعبه های بیشتر است هزینه هایی مانند : هزینه چاپ ، برش ، قالب ، کلیشه و زینک

جنس جعبه 

قیمت مقوایی که جعبه با آن تولید می شود نیز در هزینه تمام شده دخیل می باشد و هر اندازه ضخامت مقوا بیشتر شود طبیعتا بر قیمت جعبه افزوده میشود.

نوع و تعداد رنگ چاپ 

به طور کلی در چاپ جعبه تعداد رنگ چاپ و نوع چاپ در قیمت تمام شده تاثیر گذار است و هر چه تعداد رنگ چاپ بیشتر باشد قیمت بالاتر می رود و چاپ های افست نسبت به چاپ سیلک از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

0/5 (0 نظر)